Tijdens een fotosessie voor de goede-doelen-editie van het patjepejersblad
Miljonair zou een stylist het haar van Boer-zoekt-Vrouw-presentatrice
Yvon Jaspers hebben verbrand. So far, so good, zou ik denken. Maar na veel gedoe is La Jaspers akkoord gegaan met een vergoeding van 200 euro voor gemaakte kapperskosten (tamelijk veel voor de ongemakkelijke bos hooi waarmee Jaspers zich op de treurbuis tooit) en dit bedrag zal worden overgemaakt naar de rekening van Ronald McDonald Kinderfonds. Welke lessen kunnen wij hieruit trekken? Alle ambassadeurs in de fik laten zetten en kijken wat het oplevert? Niet realistisch, maar wel fijn. Want laten we eerlijk zijn: zelfs stille bijrollen in C-soaps worden gepromoveerd tot het gezicht van een goed doel. Het demonstreert de totale inflatie van het ambassadeurschap. Huppeltrutjes als Jaspers hebben een geloofwaardigheid die nog minder is dan de Iraakse minister van informatie Al Sahaf, die met droge ogen beweerde dat er niets aan de hand was, terwijl op de achtergrond een bommentapijtje werd gelegd. Beter geen ambassadeur, dan een wanhopig boerzoekende tut met een gecremeerde
hairdo.