Meestal glijdt reclame bij mij als water van een eend af, maar van die penetrante radiospotjes van Theodoor Gilissen krijg ik direct overal uitslag. Dat pedante “Serious Money, taken seriously” is weggegooid geld en dat maakt de afzender al direct weinig geloofwaardig. Kent u een private banker die uw geld nĂet serieus neemt? Ziet u het al staan boven een driesterren-restaurant: “hier wordt het eten gekookt en warm opgediend”?
En waarom in dat popi Engels? Zodat de Oostblok-maffia het ook nog begrijpt? Nee, “serious money” staat natuurlijk ergens op de Kaaimaneilanden als het echt serieus genomen wil worden en niet in de fiscale vuik die deze moerasdelta is. Theodoor: laat je adviseren door mensen die verstand hebben van communicatie. Stop met radio en ga weer in stille diplomatie. Serious communication budget, taken seriously.
En waarom in dat popi Engels? Zodat de Oostblok-maffia het ook nog begrijpt? Nee, “serious money” staat natuurlijk ergens op de Kaaimaneilanden als het echt serieus genomen wil worden en niet in de fiscale vuik die deze moerasdelta is. Theodoor: laat je adviseren door mensen die verstand hebben van communicatie. Stop met radio en ga weer in stille diplomatie. Serious communication budget, taken seriously.
(Deze column werd eerder gepubliceerd in FM – 2007)